Автор Genocide, Перевод sk0rpi0n. Здравствуйте, вот моя вторая часть тутора по легкому созданию террейна, на этот раз мы будем использовать "Mesh Smooth". Прежде всего начнем с размещения плоскости, а затем убедимся, что она 20 на 20 сегментов, как показано ниже: Затем перейдите в список модификаторов и выберите "Mesh Smooth".Появится раздел ниже. Для достижения наилучших результатов проделайте это несколько раз и установите "Iterations" на 1, затем нажмите кнопку "+" на "Mesh Smooth"-модификаторе в верхнем окне, и нажмите "Vertex", как показано ниже:
Затем вы увидите "вертексы", которые появятся на плоскости.Перемещайте их так, как хотите.Вот, что у меня получилось сделать за короткий отрезок времени:
Удачи!
Hello, here is my second part of easy terrain, this time you will be using the “Mesh Smooth” option, and this time you will be able to create height field type maps in 3D Studio Max/RenX/Gmax.
First of all start off by placing a plane and then make sure it has around 20 length and 20 width Segs as shown below: Then go to the modifiers list and choose “Mesh Smooth” This should bring a section up below with options for the modifier in. For best results make the "Iterations" 1 and leave the rest of the options, next press the “+” on the “Mesh Smooth” modifier in the top box and press “Vertex” as shown below:
After that, you will see the vertexes now show up on the plane (The Dots). Drag them wherever you want to create something as good as a height field map! Here is what I quickly made:
I am pretty sure that you can come up with something more creative
Anyway, thanks for reading my tutorial.
-- Перевод не самого лучшего качества, но времени на более правильный нету(